fredag 21 oktober 2011

Matvanor & rutiner

Hemma igen... Åh vad jag saknar mitt kära hem efter endast en natt på hotell. Myser med en Cola Zero och ska strax avsluta kvällen med ett kvällsmål bestående av lättkesella och hallonkeso. Keson med hallonsmak är väl egentligen samma sak som att köpa naturell och blanda med funlight+ bär. Köpte den för en god gärning, Rosa Bandet.

Man är sannerligen inte van att sitta och lyssna på föreläsningar. Kaffe och vatten hjälpte mig att behålla skärpan. Igår hände något som väldigt sällan inträffar i min vardag. Jag åt lunch kl 11:30 och därefter ingenting förrän kl 19:30. Det serverades eftermiddagsfika vid 3-tiden, kladdkaka med grädde, men jag var inte ens sugen. På ett sätt skönt att slippa ta ställning, att ens behöva fundera. Självklart skulle jag ha haft ett mellanmål med mig men en miss i planeringen där. Därför fick jag sota för det långa uppehållet sen när middagen serverades. Vi åt middag på O´Learys och jag har alltid älskat den typen av mat. Tyvärr åt jag alldeles för snabbt så det slutade med en klump i magen och värk. De flesta av mina kurskamrater tog öl eller vin men för min del festade jag till det med Pepsi Max. Blev en tidig kväll. Gick upp på hotellrummet och la mig i sängen och zappade på tv:n istället. Magvärken övergick till halsbränna. Där ser man vad man vänjer sig vid rutiner. Ännu ett argument för att hålla mina rutiner och äta regelbundet och framförallt äta "rätt" saker. Nattsömnen blev väl sådär då jag vaknade flertalet gånger av magkramper. Trots det såg jag till att kliva upp tidigt i morse för att äta hotellfrukost i lugn och ro. Mysigt!

Blir en tidig kväll ikväll också. Laddar för ett grymt pass imorgon. Dags att plocka fram hopprepet igen. Har även ett pass för axlar och bröst innan veckans träning är komplett. Nästa vecka kommer att bestå av två helkroppspass, lite gott och blandat får det bli. Det kommer även att bli lite promenader. Perfekt återhämtningsvecka!

3 kommentarer:

  1. Skönt med rutiner för basic needs:)
    Skrämmande när det inte erbjuds mat alls, utan fikabröd istället... tänk, inte ens en macka; hur tänkte de? Stakkaes dig, du var säkert hungrig!! 8 t utan mat på dagen känns ont:(

    SvaraRadera
  2. De tänkte nog inte alls... Personligen upplever jag ofta att folk blir förvånade när de hör om mina fasta rutiner med mat. De tycker att det är konstigt och krångligt att behöva äta regelbundet. Men när det dukas fram fikabröd då är det liksom ingen som ifrågasätter. Tur att vi alla är olika och alla får vara som de är. =))) Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen det du säger.
    Jag får också ofta höra "...och du äter och äter..."
    ...väl tänker jag; jag äter varje 3-4 timma, det är bra för allas kroppar med regelbunden intag av mat för att undvika att blodsockret svängar och energin kan upprätthållas vilket betyder en mera effektivt tänkande i arbetet till exempel, dessutom om kroppen får regelbundna tider med mat så slås inte stenålder-evolutionens fettinlagrings-mekanism så galet till och då lagras inte ohälsosamt och farligt fett till exempel... jag menar; det är inte bara vi som tränar som behöver äta över 2 mål per dag, utan det skulle nog de flesta människor må bäst av!

    SvaraRadera