tisdag 16 augusti 2011

Bra början

Efter en fullspäckad dag på jobbet, träning (axlar o bröst) samt 30 min massage känner jag mig ganska nöjd för idag.

Denna vecka var allt som vanligt så jag inledde med det traditionella benpasset igår morse. En övning jag gillar alltmer är raka marklyft. Kanske för att jag numer kör med fri stång istället för smith. Jag upplever att jag får involvera hela kroppen på ett annat sätt men samtidigt får jag ändå grym kontakt i baksida ben, d v s den muskelgrupp där det ska kännas.

Dagens pass för axlar och bröst går inte till världshistorien men ett helt ok pass. "En dag på jobbet". Tar det lite lugnt med alltför stora höjningar eftersom jag vill fortsätta vara hel i kroppen. Underbart att få känna sig stark och frisk igen. Peppar peppar ta i trä (tar mig på huvudet)... som man brukar säga. Idag lyxade jag till det med massage. En djup massage ska tilläggas, inget mesande. Massören gick hårt på triggerpunkter och det frigjordes säkert en del slaggprodukter i kroppen. Hon konstaterade, ännu en gång, att min kropp svarar bra på behandlingen. Musklerna ger med sig. Gött!

Jag tycker att veckan har börjat bra så nu hoppas jag att den fortsätter på samma härliga sätt. Nedräkningen fortsätter, 3 dagar kvar! På fredag firar jag semestern med träning såklart! Nästa vecka ska jag faktiskt prova ett riktigt Crossfitpass på Crossfit Må Bättre Borlänge... om jag inte drar mig ur. De är riktiga tuffingar som tränar där. Där kan jag slänga mina tunga 5-6 repsare i väggen. Har inte en chans mot dem när det gäller pull ups, thrusters, burpees m m.

Nu är Allsång på Skansen över för den här säsongen, ett sant hösttecken. Hoppas dock att sommaren sparar det sista till nästa vecka, för jag som har sen semester vill också hinna smaka liiite av den. Sen lär den dra sin sista suck för i år. På återseende! Välkommen härliga höst!

Ha en fortsatt fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar