söndag 14 augusti 2011

Kär gammal vän

Kan man kalla det kärt återseende mellan mig och min spikmatta... Aj som satan. Det kändes att det var längesen. Men ack så skönt och välbehövligt. En varm känsla spred sig över ryggen. Har haft en trötthetskänsla i nedre delen av ryggen på sistone. Stela och ömma sätesmuskler har gjort att jag känt mig som typ 85 år vissa dagar. Passar även på att ge benen en omgång nu när jag har intagit kvällens position, d v s ryggläge i soffan.



Snygga sockor. Diggar flamingos, hade en stor rosa i plast förut men jag tror att min brorsdotter fick den.

Ryggläge med filt och spikmatta under vaderna. Fy, benen ser gigantiska ut ur den här vinkeln.

Var till ICA Kvantum Kupolen i Borlänge tidigare idag. Wow, vilken upplevelse. Som för ett barn att komma in i en leksaksaffär eller godisaffär. Mycket spännade på hyllorna, stort utbud av ekologiska varor. Bl a ris, linser och bönor av alla de slag i lösvikt. Köpte ett par dl av rött råris som jag har varit nyfiken på. Bra sätt att kunna prova olika sorter utan att köpa på sig hela paket som hinner bli gamla. Säkert dyrare jämförpris men man slipper onödigt spill. Dagens hissa går till denna matbutik! Dissa skulle i så fall vara motsatsen till den välsorterade fräscha matbutiken. En billigare variant som är desto mindre fräsch och mest innehåller en massa skräp att lura på folk. Visst även de sk finare butikerna säljer samma varor men det är betydligt lättare att hitta nyttiga alternativ på dessa. Större utbud och gott om välkända varumärken. Man bör bli skeptisk när man läser långa innehållsförteckningar där man förstår ungefär två av ingredienserna och resten bara är en rad med e-ämnen och andra konstiga långa namn. Det är inte underligt att svenska folket blir allt fetare med tanke på vilket utbud som finns och hur lättillgängligt det är.


Rött råris. Matigt och gott som omväxling.
Trevlig kväll på er alla!

2 kommentarer:

  1. Jag älskar min spikmatta! För övrigt håller jag med dig- matbutiker ska visa upp allt det fräscha, inte skitmaten! :)

    SvaraRadera
  2. Har aldrig testat spikmatta. Det kanske skulle vara något.

    Ha en bra em/kväll!!!

    SvaraRadera