tisdag 2 augusti 2011

Och så lite träning...

Igår handlade inlägget mest om shopping och kokosnötter. Därför tänkte jag inrikta mig på det viktiga idag. Träning! Som vanligt tränade jag igår på morgonen. Måndagmorgon=gym. Föredrar morgonträning då måndagar är en dag när gymmen tenderar att svämma över eftermiddags- och kvällstid.Visserligen är det kanske något lugnare nu när det är riktig sommar ute, men det är ett skönt sätt att starta veckan på och då fortsätter jag med min morgonrutin. Vilken inledning på veckan med ett benpass, fokus baksida ben och vader. Liggande lårcurl, stående lårcurl i cable (eftersom gymmet saknar sittande lårcurl fick jag lov att byta övning), marklyft (tänkte extra på teknik och kontakt så det tog ordentligt på baksidan), sen var det dags för finnen och då sattes jag på ett svårt prov när jag skulle hitta lämplig plats att sätta fast fötterna, det funkade inte optimalt men ok, avslutade passet med sittande och stående vadpress, i stående körde jag ett ben i taget.

Idag är det framsida ben och mage. Det får bli ett pass på mitt vanliga gym efter jobbet. Som ni kanske har förstått tränar jag på olika gym. Mitt vanliga gym är Må Bättre Borlänge, det ligger alltså i grannkommunen och är 2,5 mil härifrån. Med bil tar det ca 20-25 min, med buss ca 30 min. Det finns även ett Må Bättre i Hedemora som ligger 1,5 mil åt andra hållet. Lite kortare resa och ibland passar deras utrustning bra beroende på vad jag ska köra. Dessutom har jag det något slitna gymmet här i stan där jag tränar på morgonen innan jobbet. Inte världens modernaste men tillräckligt med hantlar, stänger, vikter, dessutom finns både cable cross och smithmaskin så det funkar. Framförallt är det är snabbt och smidigt.

Nä nu blir det frukost. Kaffe så jag vaknar. Var så himla trött efter shoppingturen igår och sen när jag väl lägger mig kan jag ändå inte somna. Det blir inte heller bättre när jag ligger och irriterar mig. Brukar tänka på småbarnsföräldrar som har sömnbrist konstant och ändå överlever. Jag borde ju fixa några nätter med sämre sömn. Just nu är det dock väldigt tungt. Det är bara att bita ihop. När jag börjar fundera på att hoppa över träningen då är det verkligen illa, inte alls likt mig. Hoppas på en vändning under dagen.

1 kommentar:

  1. Hoppas träningen går bra, så att du ksnske blir ända tröttare ikväll, så att du får sova ut en ordentlig lång inatt! (har också dåns dagar iblant, då hjernan är ljus vaken och kroppen rasrlös och sprallig).

    SvaraRadera