lördag 27 augusti 2011

Ready for take off...

En sista uppdatering innan avresa. Har med möda och stort besvär lyckas stänga resväskan. Har inte en aning om vad som egentligen ligger längst ner i väskan eftersom jag har lagt i och tagit ur kläder, bytt kläder ett flertal gånger under packningens gång. Förmodligen är det helt fel när jag kommer fram.

Veckans sista träningspass klarades av igår. Hoppas att samma härliga känsla finns kvar när jag återvänder hem till vardagen igen. Samma kärlek till träningen. Det kanske blir bra med en liten paus denna vecka då träningen får komma i andra hand. Semester i första hand! Har som målsättning att få till ett par tre ordentliga pass, varav minst ett på gym och de andra ute vid något av utegymen/lekparkerna som finns längs strandpromenaden. Bara det finns några bänkar, kanske en trappa, en stång att hänga i, klätterställning så kan man med hjälp av fantasin få till ett bra träningspass. Fantasin ska få flöda fritt kommande vecka utan krav på vikter och strikta scheman. Sen kommer jag troligen att längta till min vanliga matplanering och träning igen. Jag har svårt att släppa taget om mitt kontrollbehov till 100%. Både på gott och ont.

Förr eller senare är det dags att återvända till verkligheten. Jag är ingen person som behöver minst en vecka för att koppla bort jobbet, när jag loggar ut på fredagen lämnar jag arbetsuppgifterna kvar på kontoret. Däremot har jag lätt att börja oroa mig för att semestern snart är slut på tok för tidigt. Börjar liksom förbereda mig mentalt på hur det blir att komma tillbaka.

Denna höst och vinter har jag mycket här hemma att se fram emot, spännande utmaningar och trevliga planer. Men nu ska jag ju koppla bort allt vardagsbestyr och bara vara. Ingen disk, ingen säng att bädda, ingen städning, ingen gräsmatta att klippa. Lovely!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar