lördag 20 augusti 2011

Sweat

En snabbt inlägg. En svettig hälsning.

Firade min semester med ett supersvettigt pass. Längtade efter peppning och gemenskap igår så därför klev jag in i gruppträningssalen och deltog i ett cirkelpass istället för mitt ordinarie crossfitpass jag kör på egen hand. Perfekt komponerat pass eftersom det bestod av flera av mina vanliga övningar. Ledaren Sofia pushade mig till max. Mina kläder var som en disktrasa man kunde vrida ur, hela jag var som en stor vattenpöl. Utslagen men lycklig.

Ett kärt återseende med idioten. Nu menar jag ingen person utan övningen. Älskar intervallträning. Ogillar långdistanspass. Snabbt & intensivt det är min grej.

Idag var det dags för ett tungt pass igen. Eftersom jag var på massage i början av veckan och ville träna axlar och bröst före massagen blev schemat lite omkastat. Därmed var det framsida ben idag. Äckligt jobbiga knäböj. Hatkärlek. Sket i vilka vikter jag hade och fokuserade på teknik, kontakt, ordentligt djupa, "ass in the grass". Benpress och benspark tills mjölksyran kom krypande. Nästintill lika svettig idag. Man kunde tro att jag hade varit ute i regnet och tränat.

På tal om det... tråkväder men så länge man är lycklig och harmonisk inombords spelar vädret mindre roll. Egentligen är det skönt att det finns en sak vi människor inte kan påverka. Vi tror att vi kan påverka allt men mot naturens krafter är vi ganska små. Då spelar det ingen roll hur hypermodern teknologi vi har, I-pod, I-phone, platt-tv:n m m. Helst skulle vi väl ladda ner en app på våra smartphones så vi kunde välja väder.

Ha en fortsatt fin helg!

Fläcken på linnet syns knappt men den var enorm i verkligheten!

1 kommentar:

  1. Det låter alldeles härligt! Fint kämpat där med djupa "ass in the grass" benböy`isar! Och oavsätt hur vädret blir här så kommer du ju att åka till ditt "Alania" och få dina soltimmar där;) Ha en riktigt skön lördagskväll:)

    SvaraRadera