lördag 13 augusti 2011

Jag lever!

Och så några rader om dagens träning.

Vågar nog påstå att detta är veckans höjdpunkt. Ett högintensivt pass i crossfitstil. Visst älskar jag den tunga styrketräningen men detta är ett skönt avbrott i den vanliga träningslunken. En känsla av att vara levande!

Av en händelse råkade jag läsa horoskopet i morgontidningen. Detta må vara en lottdragning som redaktionen ägnar sig åt vid eftermiddagsfikat. Jag tror inte på sådant där men ändå... Det stod att jag skulle vara mer självkritisk... hm. Okej det är dags att rannsaka sig själv. Bestämde mig för att vara min egen coach på dagens pass. Inget fuskande, inget mesande, inget "jag orkar inte en till". Jag hade bestämt mig för att göra detta till ett pass att minnas. Siktet var inställt. Jag hade sannerligen lagt ribban högt. Max ansträngning, minimal vila. Skulle jag leva upp till mina förväntningar. Passet består av 6 st set med två övningar och varje set ska utföras två gånger efter varandra utan vila. 10 min uppvärmning och 10 min nedvarvning på löpband eller crosstrainer. Idag blev de sista 10 minutrarna liiite mer ansträngande än nedvarvning, la in några korta intervaller a´1 min.

Sista plankan var nästintill outhärdlig. Svetten droppade ner på handduken under ansiktet. Kopplade bort omvärlden. Trodde klockan hade stannat innan den äntligen slog om från 10:38 till 10:39. Då rasade jag ihop som ett korthus. Otroligt vilka känslor träningen kan framkalla för då kom tårarna. Lättnad, lycka, tillfredställelse av stora mått. Svett och tårar men jag klarade mig iaf från blod. Några killar i gymmet tittade på mig. Själva ägnade de sig mestadels åt att gapskratta åt varandras skämt. "Har ni aldrig sett en tjej som anstränger sig" tänkte jag. Tanken har slagit mig några gånger hur tyst det är i "mitt" gym. Som när jag kör tunga pass för exempelvis benen, det är fullt på gymmet men det är bara jag som låter. Man behöver inte stöna som att man håller på att avlida men lite läten kan man väl åtminstone bjuda på. =)

Ha en fin lördagskväll!!!

Om någon undrar varför jag inte har mer bilder beror det främst på att jag är dålig på att fotografera. Är hopplöst att försöka få till bra bilder på mig själv dessutom glömmer jag bort det. Andra anledningen är att det är onödigt krångligt att ladda upp dem på datorn med nya mobilen. Smartphone heter det ju men vidare smart vet jag inte om den är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar