tisdag 23 augusti 2011

Galet rolig vilodag!

Avslutade förra veckan med en vilodag i söndags. Men jag vet egentligen inte om man ska kalla det vilodag... Några timmar på Gröna Lund med min brorson kändes som världens träningspass. Dock ska jag väl erkänna att vi fyllde på med energi i form av Ben & Jerry´s, bägare med smakerna Baked Alaska och Phish Food. Gott och lyxigt.

I samma stund jag fick åkbandet runt handleden undrade jag vad jag hade gett mig in på. Vi gick ut hårt med Insane. Denna attraktion var jag lite tveksam till men eftersom det bara var 5 min kö hann jag aldrig fundera utan plötsligt stod jag där längst fram. Visste inte riktigt vad som väntade mer än att det kunde gå åt vilket håll som helst. Vettskrämd och övertygad om att jag skulle trilla ur höll jag mig krampaktigt i bygeln vi hade över axlarna. Pirret i magen ökade ju högre upp vi kom. Försökte njuta av den vackra utsikten över Stockholm. Ända tills det det gick utför! Skrek som en stucken gris och blundade. Fy fasen vilken färd, men galet kul!

Efter denna start kändes det som jag var odödlig. Blev nästan lite kaxig när vi skulle ta oss an Jet Line och Katapulten. Men även dessa bjöd på hissnande upplevelser.

Inget besök på Grönan utan att åka nya Twister, äkta berg- och dalbana i trä. Den var inte den mest läskiga attraktionen för dagen men den var värd 40 minuters köande. Häftig känsla tack vare att den var i trä. Även om den inte var speciellt hög pirrade det i magen.

Den slutliga frågan var Fritt Fall eller inte Fritt Fall. Vad är ett besök på Grönan utan Fritt Fall? Inte mycket, så jag utmanade min höjdrädsla än en gång. På vägen upp hade jag några skojiga killar bredvid som sjöng och hade sig. Många lustiga tankar hann dyka upp i huvudet. Såg Lidingö och tänkte på Lidingöloppet och tuffa träningspass. All tuff träning kändes som en barnlek i jämförelse med den påfrestning jag utsattes för där jag satt med fötterna dinglande typ 10 000 m upp i luften. Överlever jag detta ska jag banne mig också klara mina träningsmål, allt går bara man vill. Sen släpptes vi ner... Iiiiiiiiiaaaahhhhhhhh.

Sen var vi nöjda. Så vi åkte in till Kungsan och TGIF. Jag åt Jack Daniel´s kycklingfilé med extra grönsaker och mindre potatis. Fräscht, perfekt tillagat och supergott! Två stora glas Pepsi Max sen var jag ännu nöjdare!

Behöver jag tillägga att jag somnade som en klubbad säl redan vid 22-tiden.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag!! bara ler när jag läser!!

    SvaraRadera
  2. Ja det var en skön start på semestern. Fortsättningen med träning på Delta igår morse var inte heller helt fel. =)

    SvaraRadera