torsdag 18 augusti 2011

Dunderhonung

Skrev inget om gårdagens träning i morgonens inlägg. Gårdagens pass för rygg och armar är värt ett eget inlägg... Herregud vilken go känsla man drabbas av vissa dagar. Från att ha haft lätt huvudvärk hela dagen, känna mig allmänt hängig, vände det på bussen till stan. Laddade rejält med en PWO-drink sen tog det bara några minuter. Nästan läskig känsla, som att jag blev hög eller typ berusad av alkohol. Dock utan alkoholens negativa effekter. Det var ju inte så att jag vinglade av bussen, rullade nerför trappan till gymet o s v. Bara en positiv känsla, en varm känsla inombords som drog i smilbanden. Satt och smålog för mig själv sista biten. Verklig effekt eller tankens kraft? Låter den frågan vara obesvarad.

Jag var stark. Min rygg var grymt stark. Ja, jag var nog nästan starkast på hela gymet. Som att jag hade käkat Bamses dunderhonung. Ökade vikt i både breda och smala latsdrag, därefter samma sak i sittande bred rodd som jag körde i cable med latsdragsstång. Det är fantastiskt hur många varianter man kan köra av olika övningar bara genom att variera grepp eller ställning... stång, rep, sittande, stående, högt, lågt. Till slut hittar man en favorit. Eller så kan en övning växa fram och bli en ny favorit. Jag har fått en ny favvo när det gäller axlar, superset drag till hakan med stång & bred rodd stående med stång. Svider skönt i baksida axlar. Underbart med duktiga coacher som kan sätta ihop riktiga dunderpass. Men nu åter till ryggen... Fortsatte med marklyft. Här trodde jag verkligen att byxorna skulle spricka. Var tvungen att titta diskret i spegeln men tyget höll. Här är det teknik och åter teknik som gäller för mig. Få in rätt teknik för då blir det bättre flyt i övningen. Därefter kan jag börja tänka på att öka vikter. Avslutade gårdagens träning med ett par övningar vardera för biceps och triceps, provade att öka 2 kg i hantelcurl men det funkade typ tre reps. Nåja, alltid värt ett försök, nästa gång blir det fyra st. =)
 Sist men inte minst superset crunches på boll och fällkniven så magen fick jobba lite.

Imorgon är det dags för veckans crossfitpass, perfekt efter en vilodag.

Trevlig kväll allihop!

1 kommentar:

  1. HiHiHi; Kul att vara Nalle Puh eller "Ole Brum" som vi kaller ham i Norge;) Bamse, världens starkaste björn var min favorit;)
    Brs jobbat i gymmet:):)
    Tack för god läsning, nattinatt:):)

    SvaraRadera