torsdag 25 augusti 2011

Det ligger i luften

Vilken härlig dag! Trots att den bara har börjat än så känns det i luften. Jag känner mig fylld av lust och energi. Dricker en mugg kaffe och bläddrar i nya Ikeakatalogen. Inspiration i massor. Igår hade jag besök av golvläggare och fick offert på vad det skulle kosta att byta hallgolvet. Jag behövde inte ens betänketid, det var taget. Så i oktober kommer det att ske en förvandling när den gamla slitna beiga mattan försvinner. Väntar med spänning på att få proverna men det lutar åt att det blir svart skiffer som liknar sten, alternativet är ett som liknar trä i mörk ek. Får jämföra mot den vita trappan och tegelväggen i hallen vad som blir snyggast.

Känner samma förväntan och motivation när det gäller träning, kost och tävlingsplanerna. Det övergår alltmer från drömmar till planer. Det finns en viss skillnad där. För mig är drömmar något man kan ha hur många som helst av, mer eller mindre orimliga. När dessa sen övergår till planer det är då det blir verklighet av drömmarna. Alla drömmar behöver inte ens förverkligas, de kan bara finnas där som en flyktväg från vardagens stressade tillvaro. Minns när jag var liten och hur jag drömde mig bort om hur min framtid skulle bli. Drömmar om att bli känd, träffa kärleken, få barn. Älskade att fantisera, visualisera, drömhuset, möbler, färg på väggar m m. Var verkligen en dagdrömmare ända upp i tonåren.

Njuter av fulla drag av semesterdagarna. Har hittat en bra balans mellan sysslorna i hemmet och annat som är mer skoj. Igår hann jag städa, tvätta fönster och byta gardiner i halva huset. Idag blir det en tur till diverse "Ta tillvara butiker" för att se om det finns något lämpligt matbord och vitrinskåp. Alltid roligt med originella möbler så Ikea blir en nödlösning om jag inte hittar något idag.

Träningen rullar på som den ska. Bra gensvar från kroppen. Bra kontakt i musklerna. Nuvarande upplägg känns kanon och det känns inte det minsta tråkigt att fortsätta med samma upplägg även under september månad. Lagom dos träning, lagom dos vila. Kroppen hinner återhämta sig. Även maten bidrar till kroppens fina gensvar. Rätt mängd energi, rätt mängd näring vid rätt tillfällen. Det känns bra.

1 kommentar:

  1. Trevligt inlägg:):)
    ... jag tror drömmerna är bra att ha hela vägen genom livet:) Som visioner att navigera sig emot för att hålla i riktningar som just du vill ha och känner lust och glädja i:)

    SvaraRadera