tisdag 23 augusti 2011

Revansch på Delta!

Inledde semestern på bästa sätt. Min bror har en övernattningslägenhet i Gamla Stan så jag passade på att låna den. Trots att det var ganska livat nedanför på gatan somnade jag som en stock efter Grönanbesöket. Vaknade vid 7-tiden och trots att ett lätt regn hördes utanför gav jag mig ut på en liten promenix. Gick upp mot Norr Mälarstrand och vek av upp mot Hantverkargatan och Kungsklippan, trevliga kvarter, en favoritvända när jag är i Stockholm. Ska ju inte gå fettförbränningspromenader men små vändor som denna är ett skönt sätt att möta dagen på. Passerade ett litet bageri, Naturbageriet, som jag var tvungen att kika in i. Läste innehållsförteckningarna för de olika matbröden och de var verkligen korta och innehöll bara ekologiska produkter. Eftersom man inte är bortskämd med sådana ställen här uppe ville jag testa något ur sortimentet så det fick bli en fröbulle. Lagom grovt bröd med tillräcklig smak och mättande konsistens. Ingen tvättsvampsliknande konsistens typ som vit fralla och inte heller som fabriksproducerade bröd med konserveringsmedel och andra tillsatser för finare form och färg. Ett bröd som smakade hembakt. Det gillar jag!

Efter frukosten gav jag mig iväg mot Odenplan. Det är något speciellt när jag ska till Delta, som ett barn på julaftons morgon. Eller som en häst som vill ut på ängarna i full galopp, fria tyglar. Småskuttade ner i t-banan och upp ur t-banan. Det var lugnt på Delta, förmodligen tajmade jag in besöket precis mellan "före jobbet-" och "lunchträningen". Perfekt! Jag var revanschsugen och det blev en ryslig revansch. Förra gången var jag inte 100% i ryggen och fick hålla tillbaka litegrann. Denna gång var det fullt ös och samtidigt full koll på tekniken. 110%. Eftersom det var revanschdags körde jag samma muskelgrupper som senast, rygg och armar med störst fokus på ryggen. Med tankens kraft kan man rubba berg sägs det. Med tillräcklig tankekraft kunde jag nästan känna ryggen växa.

Efter återhämtning och dusch blev det en sväng på stan. Inhandlade nya träningsskor... bild kommer inom kort. Passade även på att fynda några bikinidelar för 30 resp 40 kr. Efter att ha sett mig själv i provrummet kan jag konstatera att jag inte är i toppform för beachen. Men samtidigt är inte belysningen den bästa och mest fördelaktiga. Dessutom ska jag inte vara deffad nu på det stadiet jag befinner mig på. Det ska se bra ut våren 2012. Jag kommer förmodligen att höra till de mer vältränade på stranden trots att jag känner mig som en säl. Efter shoppingen var det lunchdags och vad passade bättre än att besöka Kalori. Kycklingfilé med råris, bönor och mangochilisås. God mat och bäst av allt är att man vet vad maten innehåller, bra mat med mycket näring. Vilken lunchrusning det var. Det kryllade av folk, en salig blandning, träningsfolk, kostymnissar, vanliga Svenssons och så någon lantis som mig.

Åkte hem igår kväll och det var faktiskt skönt att vakna hemma i morse. Första semesterdagen på hemmaplan. Eftersom jag kastade om och körde rygg igår var det dags för framsida ben idag. Lyckades pricka in bussen när gymnasieskolan slutade så jag hamnade bland en flock gymnasieelever. Jag överlevde resan... =) Jag överlevde benpasset också. Hade fortfarande den odödliga känslan inom mig efter karusellupplevelsen häromdan. Därför lyckades jag höja vikter i benpressen. Jag ska fixa det om jag så blir ihopklämd som ett dragspel. Jag ska fixa det om det så blir det sista jag gör. Jag ska, jag vill, jag kan! Det var ett berg som skulle rubbas med mina ben och jag skulle fixa det! Vilken kraft tanken har! Styrka och muskler i all ära men vilja och inställning är också viktiga ingredienser för att lyckas.

Nu är det bara ett kvällsmål med kesella och lite slöande i soffan, sen är det natt för mig. Oavsett om jag har semester eller ej gillar jag att lägga mig i vettig tid och komma upp tidigt istället. Jag är morgonmänniska!

2 kommentarer:

  1. Kalasstart på semestern!! Hunniit med mycke semester-härligheter redan;):) UNDERBART:)

    SvaraRadera