torsdag 18 augusti 2011

Sista rycket

Näst sista arbetsdagen. Ingen enorm pappershög som ligger och väntar men en välfylld "TODO-lista" i datorn. Några punkter som måste göras innan jag går hem imorgon. Nya ärenden som ramlar in nu får jag delegera, MÅSTE (ska låter roligare än måste men i detta fall gäller ordet måste!) bli bättre på att delegera arbetsuppgifter. Igår var det en dam in och trodde att jag var chef... hahahaha. Det finns hopp för mig också.

Som vanligt när semestern närmar sig börjar nojan över små symptomer som en kliande hals, lite lätt hosta (som jag tvingar fram) och liknande. En nysning kan orsaka panik. Ingen tid för sjukdom nu. På söndag ska jag på Gröna Lund med min brorsson. Han åker precis allt inklusive Fritt Fall. Jag har åkt den några gånger och varje gång säger jag att det var sista för det blir värre och läskigare för varje gång. Kan det bero på åldern tro. Det återstår att se om han lurar med mig upp i den... förmodligen blir det så. Älskar pirret i magen. Några berg- och dalbanor lär det nog också bli. Grymt skoj!

Nä om jag ska börja göra mig redo för jobbet. Ingen träning i detta inlägg men jag återkommer om det. Idag är det vilodag btw. Gräsklippning, tvätt och en sista dejt med Ernst för den här säsongen väntar ikväll.

1 kommentar:

  1. Hoppas du får en riktigt fin semester och att förkylningar och liknande håller sig borta =)

    SvaraRadera