söndag 18 september 2011

Den odeffade sanningen

Ni har redan fått se "Den osminkade sanningen" så nu kommer fortsättningen "Den odeffade sanningen". Det är inga spänninsbilder och jag ser mest ut som en märklig blandning mellan en mygga och mumintrollet. Passade på att fota mig i gymet när det var tomt på folk, blev dock lite stressad för jag hörde att det var folk på ingång. Ni som förväntar er massor av gymbilder i min blogg måste vara besvikna och det kommer ni att få fortsätta vara. När jag är på gymet är det träning som gäller, jag är inte typen som tycker om att stå vid speglarna och fota mig. Dessutom känns det som slöseri med dyrbar tid. Speciellt när jag tränar på morgonen då varje minut är värdefull. Jag kör relativt korta och effektiva pass. Trots att jag älskar att vistas i gymmiljö och älskar att träna så har jag inte lust att tillbringa "onödig" tid där. Dygnet består tyvärr bara av 24 timmar och det är mycket som ska hinnas med.





Söndag skulle vanligtvis vara min vilodag men p g a det s k "livet" fick det bli en omplanering inför kommande vecka. Vilodag imorgon istället. Ska pyssla med mitt nya rum på övervåningen. Eventuellt åka och köpa golv till det. Det ska bli en kombination av sovrum och "walk in closet".


Den här mattan ska definitivt bort. Väggarna hade en liknande mönstrad tapet i brun-beige nyans innan jag/vi målade om, nu är tre av de ljusgråa och en i lavendel. När solen lyser in kan man ana mönstret under färgen, riktigt snygg effekt.


Med tanke på förutsättningarna blev det ett bra pass för ben och vader. Förutom att jag höll på att få en 25 kg viktplatta i huvudet. En nackdel med att endast vara 150 cm (men det finns fördelar också, jag lovar). Om de urstarka dödsångest vrålande männen också kunde plocka av vikterna på benpressen vore jag ytterst tacksam. Nu hann jag få grepp om den så det slutade med en smäll strax under ögat, kanske vaknar med en liten blåtira imorgon. Blåtira och den sedvanliga vankande ankgången som följer efter benpasset, det blir en supermåndag! Det var inte optimalt att köra ben endast ett dygn efter veckans Crossfitpass som består av en del benövningar såsom utfallshopp, upphopp, höga knän m m. Men eftersom det är olika typer av styrketräning, uthållighet/explosivitet igår och tungt idag, funkade det. Tränade på "hemmaplan" idag så det blev en skön promenad till gymet. På hemvägen var det inte lika skönt, färdtjänst kändes som ett lämpligare alternativ. Kroppen skrek efter energi och jag var så glupsk över riskakorna så jag bet mig i fingret så jag började blöda. Det var väl valda ord som jag rabblade högt för mig själv, om vilket klantarsel jag var, och självklart kom det en person alldeles bakom mig precis då. Kanske är bäst att dra täcket över huvudet resten av söndagen.

Ska iaf krypa ner i soffan och kolla på "The Fighter". Hyrde den igår men orkade inte kolla på den. Valde att kolla på "Narnia" istället. Verklighetsflykt till sagornas värld kändes som en fin avslutning på en lördag.

Ha en toppenbra dag allihop! Till er som ska till Göteborg för poseringsträning: Kör hårt och lycka till! Hade gärna varit med men det blir för lång (och dyr) resa.

3 kommentarer:

  1. Oh vad fina bilder på dig!!! Jättefina:):):)

    SvaraRadera
  2. Roligt med bilder!! Den deffade sanningen kommer bli minst lika snygg sen när det väl är dags =)

    SvaraRadera
  3. Tack för era kommentarer tjejer! Nu köööör vi, eller hur? =)

    SvaraRadera