måndag 19 september 2011

Favorit i repris

Regnet fullkomligt öser ner utanför och jag är lite glad att dieten inte har börjat för då hade det inneburit morgonpromenad oavsett väder. Mysigt att mornarna börjar bli lite mörkare igen. När man kan tända ljus och äta sin grötfrukost och dricka en nybryggd underbart doftande kopp kaffe. Den här måndagen började med en ljuvligt god portion gröt. Istället för bär blev det ett halvt rivet äpple från min egna trädgård. Det är inte så tokigt med hus och trädgård ändå, även om det innebär mycket jobb.

Veckan har börjat bra och jag hoppas på en repris på förra veckan. Då allt kändes bra. Träningsmässigt var den kanon, jag vågade utmana mig, trötta ut mig ordentligt varje pass. Små steg för mer vältränade personer men stora steg i min egna utveckling. Exempel på några såna glädjeämnen:
Plankan, 3 * 1,5 min. Höll ut varje j-a sekund.
Armhävningar, 3 * 20 på tå.

Jobbmässigt kändes det också bra förra veckan. Skönt att snabbt komma tillbaka i rutinerna efter semestern. Om man fick löneavdrag för att skratta på arbetstid skulle jag inte tjäna mycket. Härligt gäng att jobba med, jag och två killar, skön jargong där man kan skämta med varandra. Att vi dessutom har en smått förvirrad chef som bjuder på diverse fadäser livar upp tillvaron. Han har lite för många bollar i luften ibland. Enda gången det inte är läge att skämta är när klockan blir framåt 9:45 och jag inte fått min proteindrink. Som i veckan när ett struligt samtal drog ut på tiden och jag var nära bristningsgränsen. Vänta bara till dieten.

Apropå proteindrink. Har provat vaniljsmaken från Olimp. Positiv överraskning. Inte alls konstgjord, kemisk smak som många vaniljsmaker har. Fräsch och god!

En låt som trots allt får mig att längta ut i det "härliga" höstvädret. Tänk att springa intervaller i regnet till denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar