måndag 19 september 2011

I´ve got a feeling!

Vilodag idag men imorgon köööör vi igen. Läge att planera. Hur upplägget ser ut, fördelning av muskelgrupper och övningar, vet jag. Det gäller däremot att planera vilket gym jag ska besöka så jag inte hoppar på bussen åt fel håll. Det kan låta hoppigt att ha tre olika gym som jag har i dagsläget men jag ser det positivt, variation livar upp tillvaron.

Något som har slagit mig är hur svårt det är att hitta det kompletta gymet. Jag delar upp benträningen på två pass, framsida och baksida. Baksida lår + vader är det pass som är krångligast att få till efter schemat. Lårcurl finns antingen i sittande eller liggande. Tur man kan ta hjälp av cablecrossen och köra liggande/stående lårcurl i den. Tur man har fantasin. Tur man har kunskapen att hitta alternativa övningar. Ett av gymen saknar stående vadpress men då går det lika bra med en StepUp låda i smithen. Små problem men de kan vara nog så irriterande ibland.

Det är viktökningsvecka har jag bestämt. Det ska höjas vikter i minst en övning per pass. Jag får också gärna öka något i kroppsvikt under förutsättning att det är fettfri muskelmassa jag lägger på.

Jag vill behålla känslan jag har inom mig nu. Befinna mig i ett flow. Utan energitjuvar. Inte tvivla på om jag har anledning att vara såhär nöjd med livet. Allt är inte glädje, allt är inte perfekt. Det låter ärligt talat inte speciellt intressant att allt skulle vara perfekt. Vad finns det då kvar att sträva efter. Det är alla dessa, både mer eller mindre trevliga, komponenter som binds samman och bildar livets väv. Det är när det hettar till och jag sätts på prov som jag verkligen får visa vad jag går för. Det är då jag känner mig levande. Med ständig medvind och utan utmaningar vore livet ganska slätstruket. Eller hur? Tänk på det och ha en fortsatt fin kväll. Själv ska jag se klart på Sveriges Historia och därefter krypa ner i sängen. Sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar