torsdag 29 september 2011

Out of control!

Allt händer nu på en och samma gång! Vilken jäkla höst detta blir. Både inom jobbet och privat. Det bubblar inombords. I ena stunden vill jag dra i nödbromsen, medan jag i nästa stund bara skrattar för mig själv och följer strömmen, rider vidare på vågen. Häng med! Man vet aldrig vad livet har för överaskningar runt nästa hörn. Det kan vända fort.

Träningen denna vecka har gått som vanligt, varken bättre eller sämre. Trots "lagomt" bra pass är det fortfarande lika kul att träna. Motivationen sviker mig inte, det känns bra på väg till och från gymet. Jag vill bara att det ska hända grejer även i spegelbilden nu! Att det känns bra räcker inte, att jag blir starkare i vissa övningar kan ju tyda på att muskeln vänjer sig vid övningen, inte att musklerna faktiskt växer. Min stora fasa är att vakna upp ur denna underbara dröm jag lever i just nu och tvingas bli realist. Mål kan man alltid revidera med tiden men att jag ska kapitulera finns inte på världskartan. Nu är det fullt ös!

Nu väntar en härligt doftande fiskgryta med fänkål och annat gott. Hösten är perfekt årstid för att byta ut isbergssalladen mot mer grova grönsaker/rotfrukter. Fänkål, rotselleri, morötter, vitkål... mättande och gott.

Imorgon är det fredag och det innebär vanligtvis axlar och bröst på gymet! Ska på modevisning på kvällen så eventuellt blir det morgonträning eller dubbla pass i helgen. Sista tiden av uppbyggnadsperioden ska jag försöka hinna vara social också. Bjuda på mig själv så mina nära och kära får en rejäl dos innan jag kliver in i bubblan och susar ut i rymden mot planeten som kallas "deff" eller "diet". Det finns de som kombinerar übersocialt liv med dietande. Imponerande! Men för mig är det bäst att fokusera helhjärtat på en sak... målet. Orka med vardagens bestyr med jobb, träning på ett överfullt gym utan psykbryt, bussåkande, hushållssysslor och allt jag måste fixa parallellt med ett välplanerat träningsschema och ständigt energiunderskott. Men i övrigt försöka avskärma mig och köra mitt race!

Okej, nu är det matdags! Ha en fin torsdag!

2 kommentarer: