fredag 23 september 2011

Höstmorgon

Fredag igen! Vad skulle då passa bättre än att börja dagen med en liten promenad. Betoning på liten eller snarare kort.

Jag gillar morgonpromenader. De ger tid för reflektion och eftertanke, lugn och harmoni (låter som reklamfilm om SPA-anläggning eller nåt). Det som kan överträffa morgonpromenaden är möjligen morgonjoggen, helst med några avslutande intervaller i äckligt jobbig backe. Den gör mig ännu mer avslappnad och lugn inför dagens arbete. En morgonpromenad är skön för hjärnan men min kropp ropar efter mer, den vill ha mer endorfiner, den vill bli hög av endorfiner. Snacka om att träning är beroendeframkallande. Ungefär som en alkoholist som inte längre nöjer sig med öl utan måste ha starkare sprit. Ingenting slår utomhuslöpning/jogg... när jag kommer in i rätt flow vill säga. Jag är ingen löparmänniska men jag älskar känslan av att känna fötterna i underlaget, steg för steg, känslan av hur pulsen höjs och att höra mina andetag. Annars föredrar jag asjobbiga intervaller, kort och koncist, inget snack bara hårt slit.

Självklart hann många tankar passera min lilla hjärna även denna morgon, dessa får jag återkomma till senare under helgen. Det var en vacker morgon trots att det blåste rejält vid sjön, blåser det "vitvågor" på en liten insjö då blåser det ordentligt. Det är vackert med alla höstfärgerna, det är vackert att se landskapet förändras. Hösten är här på riktigt. Det doftar höst, det känns i den krispiga luften.

Igår var det en jobbig vilodag. Nödvändigt ont....? Bröst och axlar börjar återhämta sig efter onsdagens omgång. Igår var det som att någon tryckte ihop hela överkroppen på mig. Onsdagens pass var nog ett av de bättre på mycket länge. Det var tungt från början till slut. Avslutade med 3 * 20 armhävningar varav de 10 första i varje set på tå, pallade inte alla på tå eftersom jag var totalslut i varje muskelfiber.
Efter jobbet är det dags för en favorit, rygg! Sparade det bästa till sist denna vecka. Ikväll är det 20 min uppvärmning enligt schemat, funderar på att ta en joggingtur ute innan gymet. Det kommer att bli en grym Afterwork!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar