måndag 12 september 2011

Ordning och reda

Jag är nog en rutinmänniska. Första dagen efter semestern och äntligen faller bitarna på plats. Allt har gått enligt schemat idag. Alarmet på mobilen var ställt på kl 5:00 i morse. Kl 5:55 var jag på bussen mot Borlänge för att hinna med ett pass innan jobbet. Tack vare effektiv träning var jag på jobbet strax efter kl 8. Något som kändes extra bra var att trots ett tidseffektivt pass så följde jag coachens upplägg till punkt och pricka utan att byta övningar eller ändra ordningsföljden. Det var en känsla av tillfredställelse som fyllde mig på tillbakavägen. Kom till jobbet med ett glatt humör och var faktiskt glad att se mina kära kollegor igen, då vet man att man trivs på jobbet. Det är viktigt att alla pusselbitarna faller på plats och att livets olika delar fungerar. På så sätt skapas en harmoni i tillvaron.

Träning MVG. Kost MVG. Känns onekligen bra och även om det kommer att krävas betydligt hårdare jobb (vänta bara till dieten!!!) för att nå toppformen så ger jag mig själv rätt att vara nöjd med denna dag. Varje dag räknas såväl under uppbyggnad som diet.

Jag tycker det är lättare när jag är inne i vardagen, när dagarna inte ser alltför olika ut. Jobb, sömn, mat, allt går enligt rutinerna. Dagens matlådor, lunch och mellis, allt är packat i sina små lådor och shakers. Det har inte funnits tid till att fundera för mycket. Det har inte funnits tid till oplanerade infall. Det har bara varit att köra enligt planen. Min kropp verkar vara med på noterna igen. Den har liksom ställts om från "semester" till "vardag". Förra veckan var den som ett trilskande barn. Fick kämpa för att få den att inse att den klarar sig utan salta kex vid 4-tiden på eftermiddagen. Okej när man vistas en hel dag på stranden i 35-40 grader, badar, solar och svettas kopiösa mängder, då förlorar man en del salt. Hemma i Sverige igen i ungefär 18 grader med spridda skurar fanns inte samma behov av salt, men suget/begäret satt kvar i allra högsta grad. Tack vare att jag har trappat ned saltintaget har också kroppens struktur förändrats något till det bättre. Är ingen barbarpappa längre. Första dagarna efter hemkomsten var fötter och ben som vattenballonger och värkte vid minsta ansträngning.

Det känns att jag vaknade tidigt i morse. Däckade en stund efter jobbet men lyckades ta mig upp och tvätta och laga mat. Nu är energin dränerad. Första arbetsdagen börjar ta ut sin rätt. Nu ska jag bara slappa lite i soffan och äta ett kvällsmål med kesella. Ha en fortsatt fin kväll!!! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar