tisdag 13 september 2011

En sammanfattning av tisdagen

Planering är a och o.

Jag älskar planering. Maten är planerad, inget utrymme för oväntade sötsug.

Dubbel glädje! Hämtade ut ett paket häromdan, två påsar med Olimp proteinpulver, choklad och vanilj. Öppnade chokladsmaken i morse och doften av härlig choklad slog emot en, mmmm. Den är supergod. Spännande att prova vaniljen senare under veckan.

En anledning att älska hösten är att man äntligen får byta ut sommarens gladpasteller mot mer jordnära höstfärger. Sjalar, stövlar, jackor, stickade tröjor... Älskar det.

Jag ser inte piggare ut på morgonen. En anledning kan vara att jag är sparsam på sminket. Detta är jag, naturlighet varar kanske inte alltid längst men bra långt iaf. Men jag är jäkligt glad och pigg på insidan. Speciellt med tanke på eftermiddagens benpass som väntade. Herregud vilket pass. Var faktiskt nära att kräkas. Mina ben hade verkligen ingen egen vilja, de fick bara lyda under överordnad, d v s mig. Kunde de tala och skriva skulle de förmodligen begära skilsmässa.
Vilken härlig tisdag!

2 kommentarer: