måndag 5 september 2011

Återanpassning pågår...

Hemma igen... Ännu en kappsäck full med härliga varma minnen. Blandade känslor som vanligt. En del av mig skriker efter värmen, efter att höra havets vågor, efter att känna den heta sanden under fötterna. Men en stor del av mig längtar efter att komma tillbaka in i rutinerna igen. I helhet känns det okej att vara hemma. Bättre än förra gången. Den här gången fick jag ett bättre avslut än senast. Bästa tänkbara. Mot alla odds står vi här ett år senare med samma känslor. Efter förra resan kändes det som vi gick emot ett långsamt farväl men nu... Kanske är det bara början. Okej, semesterromans i all ära men framförallt har jag haft en toppenvecka med min kompis. Fasen alltså vad vi har skrattat och fnittrat som värsta tonåringarna på sin första charterresa. Vi har njutit varje minut, ingen planering, bara tagit dagarna som de kommer. 

Nu över till verkligheten! Tack och lov har jag en vecka semester kvar. En vecka på mig att landa, att komma in i vardagsrutinerna igen. Träning, kost ja allt! Fortfarande lite för trött/seg för att orka med en rivstart denna vecka men imorgon då ska jag vara fit for fight. Fick bästa tänkbara uppvaknande i morse. Kollade mailen på mobilen när alarmet ringde och såg mailet från teamet. Ny sponsor: Dcore!

Kan konstatera att det känns grymt bra att tillhöra Team Pure Fitness. Detta kommer att bli en mycket spännade höst, vinter och vår!

Nä nu pallar jag inte att skriva mer. Dessa naglar ger mig psykbryt snart. Snygga jovisst, men knappast praktiska. Dock var det kul att passa på att göra en förlängning när det bara kostade ca 200 SEK. Billigt billigt! Såna här får det bli när jag ska tävla. Men det lär väl kosta lite mer när man gör det i Sverige.




1 kommentar: