söndag 24 juli 2011

Bitter f****

Idag är inte en av mina bättre dagar... Skulle ta lite formbilder och där tvärdog mitt humör. Senaste tiden har jag känt mig lugn och harmonisk. Jag har varit säker på min sak. Säker på att jag har valt rätt väg. Varför ska jag börja tvivla.

Jag ska upp på fitnesscenen. Helst redan i december. Jag försöker intala mig att jag har fattat rätt beslut att flytta fram tävlingen, att det var det mest realistiska beslutet. Men hjärtat vill inte förstå. Jag vill också påbörja deffen nu i augusti. I ena stunden. I nästa stund vill jag inget hellre än att fortsätta bygga muskler. Men det finns en rädsla, hur mycket av det jag lägger på mig är muskler? Vet att jag kommer att få svaret förr eller senare men jag vill veta nu. Från och med nu ska inget få stoppa mig i jakten på att förverkliga mina drömmar. Jag ska leva det liv jag mår bra av. Min resa mot scenen har redan börjat men nu kör jag in på en smalare väg utan frestelser som hotar att få mig på villovägar, siktet är inställt på målet. Målbilden som känns alltför avlägsen idag kommer snart att synas klart.

This is the way! Det kommer alltid att finnas tvivlare men huvudsaken är att jag tror och litar på min egen förmåga.

Till sist... Tack till mina underbara bästa föräldrar. Vad skulle jag göra utan er..? Älskar er.

4 kommentarer:

  1. Ja detta tvivel som gnager inom en då och då. Du är inte ensam om det. Där gäller det att vara stark och övervinna sitt tvivel och tro på sig själv.
    Jag är övertygad om att du kommer nå ditt mål :) Och jag peppar dig gärna så gott jag kan till den dagen :)
    Den dagen kommer du glänsa på scen!!!!

    Ha en bra dag!!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. "Mr. Tvivel" dyk nu upp inom båda det ena och det andra stället i livet.
    Tviveln består mycket av olika känslor; impulsiva är de och kan komma lite från ingenstans, man kan ta i de och titta på den, granska den, sen låta den flyga förbi... det är nu hälsosamt och friskt att bara tillåta sig att reflektera och fundera ibland:)

    SvaraRadera
  3. Ja detta tvivel kommer och hälsar på då och då, helst skulle man bara vilja skaka av sig den men det går inte alla gånger, den liksom gnager sig fast.
    Jag är säker på att du kommer nå ditt mål och det ska bli roligt att följa din väg mot målet :)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. När man ger sig på nåt nytt och så jävla gärna vill lyckas är det klart att prestatiosångesten kommer och sätter lite tvivel i huvudet! det gäller ong att vara lite realistisk och inte låta de känslorna ta över! tror du har mycket mer muskler än vad du ser när tvivlet lägger dimman framför din blick!!

    SvaraRadera