måndag 25 juli 2011

Tack!


Tack för era peppande kommentarer! Underbara Teamkompisar. Ert stöd betyder mycket. Ska göra allt jag kan för att uppmuntra och stötta er under hösten. Självklart är jag på plats på Luciapokalen och hejar. Är övertygad om att ni kommer att glänsa på scenen samtliga! Hoppas några av er kommer att tävla till våren också, skulle vara grymt skoj att stå på scenen samtidigt.

Ungefär där någon gång, i december, kommer jag att påbörja dieten. Mitt i julfirandet. Vet att det är långt kvar men jag är redan förväntansfull inför vad som komma skall. Först är det månader kvar av uppbyggnad. Tung träning och tillräckligt med mat. Dock kommer jag att skärpa till mig med fridagarna. Det har blivit för mycket av det goda en längre period nu. Kanske en orsak till att jag känner mig som en degklump. Hjärnspöken i all ära men jag mår inte bra av att slarva med maten. Min hjärna är känslig för socker så jag blir bakis av för mycket onyttigheter, grinig och elak, som en alkoholist på avgiftning. Dessutom mår inte stackars magen bra.
Dels ska jag se till att hålla mig till EN dag, inte slarv lite här och där. Och dels att hålla mig från onödigt skräp dessa dagar, fylla på med mer bra saker istället. Finns så mycket som är naturligt och gott. En favorit såhär på sommaren är turkisk yoghurt med färska bär. Choklad av bra kvalité med hög kakaohalt är en annan given favorit.

Motivationen är på väg tillbaka. Låter de jobbiga känslorna från gårdagen sakta men säkert sväva förbi. Det gäller att inte låta dem få fäste, att inte reflektera över dem. De finns där i perifern. Istället väljer jag att lägga mitt fulla fokus på sånt som betyder något för mig, väsentliga saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar