måndag 25 juli 2011

Sugen

Sugen på att beställa mer proteinpulver från Olimp. Deras Whey Protein Complex 100% i smaken choklad var en positiv överaskning! Faktiskt ett av de godaste vassleprotein jag har smakat. Nästa gång ska jag våga mig på vanilj. Att testa vaniljprotein är nämligen på vinst och förlust. Det kan vara riktigt gott, d v s lagom sött och nästan påminna om vaniljsås. Men det kan också vara konstig syntetisk smak som man knappt får ner. Chokladsmaken var iaf god. Betyg 4 av 5.

För att få 5 ska det smaka som Optimum Nutrition´s Casein i smaken Chocolate Supreme. Chokladmousse, chokladpudding... whatever. Ett perfekt substitut när chokladbegäret slår till.

Köpte även Pre Workout produkten White Flood vid förra beställningen. Har testat den några veckor. Men jag tar den inte inför varenda pass, mestadels i veckorna när jag tränar efter jobbet och behöver en rejäl boost. Jag har en förmåga att alltid somna på bussen men med White Flood håller jag mig vaken, blir piggare och mer allert. Känner mig starkare både mentalt och fysiskt så jag vågar lägga på tyngre vikter. Men det är ingen dunderhonungseffekt. På många låter det som PWO funkar som spenat gör för Karl-Alfred eller Bamses dunderhonung. Hmmm... I´m still waiting for magic.

Sen är jag en "Bar-o-man"... Eget påhittat uttryck för såna som mig som är helfrälsta i dessa godisbitar. Har nu testat alla tre smaker av Nanox Bars. Hallon, Caramell och Cocos. Svårt att utse någon favorit men cocos tar 1:a platsen om jag måste välja.

Ny beställning på g???

1 kommentar:

  1. Jag tycker vaniljen är god :) Så den rekommenderar jag.

    SvaraRadera