tisdag 12 juli 2011

Superwoman...

Wow! Vilken powerkick! Började testa en Pre WO förra veckan, nämligen White Flood som Minette rekommenderade. Första gångerna var en liten besvikelse eftersom jag hade höga förväntningar, kände möjligen lite mer energi under passen men inte den där effekten jag hade hoppats på. Men idag började jag känna det redan på bussen. Första stickningarna. Var orolig att det skulle bli olidligt men det stannade vid precis lagom mycket stickande och pirrande. Började med bröst och jag kände mig superstark. Det var bara att öka. Det måste vara den här känslan alla pratar om! Styrketräning när den är som bäst.

Bröst: Hantelpress, Hantelflyes, Pullover, Pec dec

Triceps: Push down, Press över huvudet, French press

Avslutade med vanliga armhävningar med fötterna på boll och smala armhävningar tills jag föll ihop som ett korthus.

Sammanfattning av passet: Lovely!

Fantastiskt vad man kan prestera med sin kropp. Vilka valmöjligheter man har. Självklart finns det folk som hellre ligger hemma i soffan med en chipspåse vars största ansträngning är att sträcka sig efter fjärrkontrollen. Vad vi tycker är njutning är högst individuellt. Jag njöt av fulla drag under dagens pass. Man brukar säga att skönhet ligger i betraktarens ögon, på samma sätt kan man säga att vad som är njutning ligger hos utövaren att avgöra. Vissa ser träning som en plåga. Jag älskar det. Alla tycker inte att kvinnor med muskler är snyggt. Jag tycker att det är superläckert. Apropå det tänker jag på kommentaren jag fick en utekväll helgen före midsommar. En som tyckte att jag inte skulle träna mer. Vad just den personen tycker rör mig inte i ryggen. Det är inte speciellt kvinnligt att festa var och varannan helg, och alkoholen har satt sina spår om man säger så. Men såna kommentarer kommer man alltid att få stå ut med. Istället för att bli sårad väljer jag att använda dem som bränsle. Tagga till ännu mer och vilja bli ännu starkare!

Så kör hårt alla tjejer och kvinnor där ute! Våga ta plats i gymmet. Jag har gått från liten mus som smög omkring i gymmet, oftast vid de trygga maskinerna, till att känna mig som hemma där framför speglarna bland fria vikterna.

1 kommentar:

  1. Jag älskar PWO... så himla härlig känsla och man kan ta ut sig mer. Underbart!
    Angående tränande tjejer så läste jag ett jättebra och inspirerande inlägg om det igår här: http://aldrigvila.se/2011/07/tjejer/

    SvaraRadera