måndag 11 juli 2011

Skyller på Gluteus

Jag var en hårsmån från att spräcka byxorna i morse. Det sa "ritsch" men sömmen höll ihop, satt på en skör tråd skulle man kunna säga. Nä, djupa knäböj och dåligt stretchmaterial är ingen bra kombo. Tur att jag hade ett par riktiga tights med i väskan, snabbt ombyte på toan och ut igen. Tur i oturen att det var tidigt på morgonen på gymet här i stan, jag och en person till. Tur att det INTE var en eftermiddag på Må Bättre i Borlänge = fullsatt gym. Nåväl, jag skyller det på min rumpa som är rena muskelpaketet... =)

Det var alltså ben och vader i morse. Benspark varvat med lårcurl. Ännu en platta ökning i bensparken. Vidare till smithen där jag körde vanliga knäböj och sumovariant, vartannat set. Efter incidenten med byxan och ombytet vågade jag gå ännu djupare ner och det sved ordentligt i låren. Slängde in lite vader. Stående och sittande vadpress. Ändrade fotställningen lite för att komma åt olika delar av vaderna. Fortsatte med utfall först i smithen några set, därefter övergick jag till utfall med viktplatta med rotation i bålen. Avslutade med en omgång sådana och kände mig som en duracellkanin. Både muskler och flås fick jobba. Trots att det kändes ok idag är min kondition inte den bästa just nu. Lidingöformen från i höstas känns som bortblåst. Tyvärr påverkar det styrketräningen eftersom orken tar slut konditionsmässigt trots att det finns mer kvar i musklerna.

Men konditionen kommer tillbaka! Allt har sin tid. Nu är det bygga som gäller till 100%. Har verkligen fastnat för detta, möjligheten att skulptera sin kropp. Efter år av dieter där min kropp aldrig har fått chans att återhämta sig börjar jag trivas med mig själv. Stolt och stark! Nickade mest instämmande av artighet när Daniel, min f d coach, talade så varmt om uppbyggnadsperioden. Jag gav den aldrig någon riktig chans. Varje gram, varje hg på vågen gjorde mig galen. Han hade ju helt rätt, det är där grunden byggs, det är där det avgörs hur det kommer att se ut på scenen. Deffa ner sig kan egentligen vem som helst om man får hjälp med upplägg. Men finns det tillräckligt med muskler?

Nä nu ska jag släppa funderingarna och titta vidare på Johan Falk... Joel Kinnaman han har verkligen DET!  F-n är kesellan redan slut... 200 g, slurp säger det bara.

4 kommentarer:

  1. Tur att du hade med dig reservbyxor! =) bra tränat!

    SvaraRadera
  2. Haha jag har spräckt ett par shorts över hela häcken när jag körde riktig djupa knäböj med hantel (jefferssons squats) på stepupbrädor! Var jävligt svårt att dölja kan jag säga hahaha! särsilt som jag hade blå trosor under svarta shorts!!

    SvaraRadera
  3. Jag hade liksom en känsla av att det kunde hända, därför packade jag ner ett par reserv. Tur att man är en Skalman ibland och har med sig halva hemmet i väskan.
    Hahaha... Härlig story. Man får se till att köra med svarta trosor då. Eller ha en långärmad tröja att knyta runt midjan. Jefferssons suats verkar vara en kanonövning förövrigt. Ska prova den.

    SvaraRadera
  4. :)! HaHaHa, det där låt roligt och en liten aning pinsamt:) Fast du hade ju reserv, så då blev det bara hysteriskt roligt, egentligen:) Inte alla som tränar så byxorna ryker, heller... det är något att skriva upp i taket!
    Jag har ingen såna erfarenheter än, fast nu har jag enbart kört djupa benböj i 3 veckor, så det finns ju potential till ett upphav av roliga saker som kan hända i gymet:) Speciallt om jag är väldigt trött pga tränat hårt, då kan jag framför allt säga massor av saker som kan låta lite konstigt... exempelsvis kommer jag ihåg en gång jag låg rakt ut efter en hård Cross-fit träningsökt...det kom en person och undrade om jag var "OK"...och jag skrek rakt ut i hela gymmet; "det känns som att jag ska kissa..."... då fick jag några blickor på mig från höger och vänster kan jag säga... kom på sen att ja, det var kanske lite "overkill" att skrika ut något sånt...;) Men, skit samma, spelar roll, liksom, det är ju bara KUL:)

    SvaraRadera