fredag 22 juli 2011

Lördagsgodis

Lördagsgodis på en fredag. Fick bli en eftermiddagsfika med kaffe och en mintchokladbar. Snabbt och smidigt.

Trots brist på sömn fick jag till ett hyffsat pass i morse. 35 minuter var allt som behövdes. Träning när den är som bäst, supertung och intensiv. Idag struntade jag i vilka siffror som stod på viktplattor och hantlar, idag var det känslan som avgjorde. Målet var att vara skakis i benen när jag gick nerför trappan till omklädningsrummet. Jag nådde det! Pressade på bra i benpressen. Brydde mig inte om att anteckna men jag la på nya viktplattor mellan varje set.

Har ägnat en del av arbetsdagen åt att kolla vädersiterna och be till högre makter att molntäcket ska spricka upp till kvällen. Den blommiga klänningen hänger redo. Förövrigt har jag under arbetsdagen bestämt mig för att införskaffa en smartphone. Ska faktiskt erkänna att jag är lite bakåtsträvare. De verkar nämligen vara beroendeframkallande manicker.  Vill inte bli en sån där man ser överallt på bussen, på fiket, i affären, som man tror är förlovad med sin kära ägodel. Ett ständigt pekande och knappande. Ska ha den till att ringa med, skicka sms, ta bilder, lyssna på musik och kolla Facebook. Jag har varit jättenöjd med min Sony Ericsson W595 i den coola färgen Peachy pink och min gamle trotjänaren skulle säkert hålla ett par år till, men det är tid för förändring. Den här gången överger jag Sony Ericsson för Samsung eller HTC.

Dags för dusch och uppfräschning... 15 minuter ryggläge på sängen vore inte så tokigt att hinna med. Ska vara hos min kompis framåt 18-tiden. Spännande att se vad Therese bjuder på för gott.


 

1 kommentar:

  1. :) Intentivt pass; duktigt!!:)
    Smartphone är väldigt praktiskt. Och man bestämmer ju frekvensen i användandet själv:)
    Hoppas du fick dina 15 minuter powernap;) innan det bar iväg till kvällens sociala aktivitet:)

    SvaraRadera