söndag 17 juli 2011

"You don´t fail until you give up"

Satt och surfade runt på sidor med "väggord/-texter" och hittade flera bra citat. Funderar på att liva upp mitt vita köksbord eller kanske en av de vitmålade väggarna. Kanske detta:

"We create our own tomorrow by what we dream today"

Jag fylls av en lugn behaglig känsla... Svårt att beskriva med några få ord. Harmoni i tillvaron. Det finns massor jag borde hinna med, jag borde göra o s v. Men jag prioriterar det jag anser vara mest betydelsefullt i mitt liv enligt mina värderingar. Jag hinner vara social i den utsträckning jag känner för. Min familj som betyder allt, vänner jag återfått kontakt med, trevliga kollegor. Det gäller att jag kliver utanför min "bubbla", utanför min lilla trygga box för jag får så mycket tillbaka. Jag trivs med nära och kära runt mig MEN ... Samtidigt är jag en person som behöver tid för mig själv. Jag behöver mina stunder i hemmets trygga vrå, promenader där mina tankar får jobba fritt och ostört.

Kanske mår jag bra p g a semesterkänslan som råder. Jag dras liksom med i den trots att jag faktiskt ska jobba 5 veckor till. Det är lättare att jobba när folk runt omkring är glada, det smittar av sig! Men å andra sidan tänk om 4 veckor, då är det jag som räknar ner. Så är livet. Det är som på Midsommarafton, kommentaren som man inte kan låta bli att säga: "Nu är det bara ett halvår till julafton". Svisch så är det december, dagarna före jul, årets mörkaste dygn. Vändningen. Helt plötsligt är vi på rätt planhalva igen. Eller "rätt" beror väl på hur man ser det. Detta vågar jag knappt säga men personligen gillar jag hösten. Perfekt att tänka igenom framtidsplaner, sätta upp nya mål, börja om. Dessutom har jag ju min sena semester så hösten blir inte så fasligt lång trots allt.

Men det är fortfarande långt kvar av sommaren! Ha en fin dag!

2 kommentarer:

  1. Alltid trevligt att läsa dina innlägg:) Såg du hade lagt upp nytt och glädja mig till att läsa den under tiden jag inväntar i kollektiv-kallibaliken här i "Lionstaden";) Citatet du hittat var jsmmeb mig bra; den kommer vara giltig hela långa livet:);)

    SvaraRadera
  2. ...auto-stavningen slår till igen;) det skulle stå såhär; "..jammenmig bra..." och betyder hur bra som hälst:)

    SvaraRadera