fredag 22 juli 2011

Sömn är överskattat... eller?

"Sömn är överskattat"... nej jag behöver ett visst antal timmar per natt för att fungera optimalt. I natt var det dåligt med den varan. Trots att jag inte bor mitt på stan hördes det till mig, fullt ös skulle man kunna säga. Men det är ju typ enda helgen det händer något i den här lilla hålan så jag får leva med det. Jag skulle kunna skippa träningen och sova en timme till nu på morgonen... Men jag vill träna, älskar att träna, och eftersom både knopp och kropp var med på noterna och hoppade upp ur sängen är det bara att köra. Snart redo att bege sig till gymmet för att köra ben. Är verkligen ben ett smart val idag? Jag tänker iaf göra vad jag kan för att få igång kroppen. Dessvärre vet jag att smällen kommer senare... ungefär vid 9-10 tiden på jobbet. Då brukar tröttheten komma som en blixt från klar himmel. Extra påtagligt blir det när jag har kört ben på morgonen, kan bero på att ben är en stor muskelgrupp där det går åt mycket energi. Har fått för mig att det kan vara en effekt av hormoner som utsöndras vid träning... endorfiner, adrenalin... vad vet jag. Tröttheten finns där men pga utsöndringen av dessa hormoner känner man inte av tröttheten förrän nivån sjunker. Med tanke på gårdagens stressiga arbetsdag är det dock osannolikt att nivån av adrenalin kommer att sjunka. Det var rena dårhuset på jobbet. Jag svarade, tappade luren i kaffemuggen, råkade lägga på igen. Ungefär som "Pang i bygget" för er som har sett den serien.

Nej... nu drar vi igång den här dagen! I med sista slurken kaffe så kör vi! Ikväll är jag hembjuden till min gamle vän Therese för att senare gå vidare ut på stan. Kolla snygga bilar på cruisingen, titta på fulla människor i öltälten.... hm. Det blir en lugn kväll för mig. Är inget partydjur längre och vem vill slösa bort en hel lördag på att vara bakis när man kan tillbringa den på gymmet! Regn imorgon enligt prognoserna. Helt ok inomhusväder alltså.

Ha en trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar