söndag 17 juli 2011

Värmeljusväder

Solglasögonen jag hade så sent som i eftermiddags ligger här bredvid mig på köksbordet, känns inte läge att använda dem just nu. Men det var en härlig inledning av denna söndag. Efter frukosten snörade jag på mig löpardojorna och tog en rejäl promenad i solen. "Ingen cardio" ekade i huvudet men efter gårdagens ätande behövde både jag och kroppen få ut lite energi. Gårdagens middag bestod av grillade kycklingspett i tandoorimarinad, färskpotatis, grillad halloumiost, ratatouille, yoghurtsås med avocado och till detta ett par glas rött vin. Avslutade middagen med ost och kex, och en sista smutt av vinet. Det blev en enkel dessert med nyplockade hallon och turkisk yoghurt. Massor av god mat, massor av bra energi. Precis vad kroppen behöver. Det kan dock bli för mycket av det goda. =)

Förutom promenaden är det vilodag idag. Baksida ben protesterar inte. Träningsvärken sitter fint från gårdagen. Har avklarat veckans pass med betyget MVG.

Veckans träning har sett ut såhär:

Mån- Framsida ben, vader
Tis- Bröst, triceps
Ons- Axlar, mage
Tors- vila
Fre- Rygg, biceps
Lör- Mixpass, baksida ben, bröst, axlar
Sön- vila

Jag har varit en duktig flicka och avstått från cardio. Istället har jag lagt all kraft på styrketräningen. Man behöver inte träna löpning och cykling för att svettas och flåsa. Har verkligen gett 100% på varje pass och hoppas att jag ska behålla samma "jävla anamma" kommande träningsvecka. "It´s all in the head" som man brukar säga. Jag har förlikat mig med synen i spegeln, en tjej med lite mer hull, förhoppningsvis finns det något hårdare där under hullet. På gymmet är jag sams med spegelbilden och min "nya" kropp. Däremot kan det uppstå andra känslor här hemma framför badrumsspegeln. Det ska jag vara ärlig att erkänna. Vill veta vad som finns under fettet... NU! Det är min värsta fiende nu, otåligheten, längtan att få känna mig fit och tight. Tålamod...

Himlen har förändrats från blå till grå och utanför fönstret viner blåsten. Tofflorna och fleecetröjan är redan på. Läge att tända några värmeljus och krypa upp i soffhörnet. Avsluta den här helgen på ett mysigt sätt. Ska gå igenom kommande veckas planering och inser redan nu att det kommer att bli en skojig vecka. Till helgen är det "Nostalgidagar" här i stan. Öltält, uteserveringar och framförallt cruising med gamla bilar, mopeder och traktorer. Årets största händelse skulle man kunna säga då alla går ut, man träffar gamla vänner och bekanta.

3 kommentarer:

  1. Är helt övertygad om att du ser hur bra ut som helst. Men vet hur det känns. Dessa hjärnspöken.
    Dina ögon ser förmodligen något annat än vad andra gör.

    Ha en bra kväll!!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig dag:):)
    Jag tror du ser jättebra ut!

    SvaraRadera
  3. vet hur du menar! på gymmet känns det skitbra men i vardagen lite jobbigare! men det är en omställning och man vänjer sig! det kommer vara värt det!!

    och nej- man behöver inte cardio för att få hjärtat och rusa och svetten att spruta!

    SvaraRadera