söndag 31 juli 2011

Efterlängtad pulshöjare!

Som jag har längtat efter detta. Att få köra Crossfitinspirerat pass. Ett pass som hette duga! Ett pass som fick svetten att rinna, blodet att pulsera och hjärtat att dunka. Okej, upplägget är egentligen fr o m imorgon men jag var tvungen att tjuvstarta redan idag. Efteråt låg jag på golvet och skrattade av utmattning blandat med stort lyckorus inombords. Att träning kan vara så underbart! Jag älskade nya upplägget redan från första stund jag öppnade mailet och läste igenom sidorna. Träningen kommer att bestå av fem pass per vecka, fyra "vanliga" styrkepass samt ett mer högintensivt Crossfitpass. Det handlar om kvalité inte om kvantitet. Till skillnad från flera av andra tjejerna i teamet får jag vänta ytterligare några månader innan det är dags för deff. Det är fortsatt uppbyggnad som gäller (fortfarande rejält med mat!) MEN med mer pulshöjande inslag i träningen. Känns tryggt och bra!

Om fyra veckor åker jag utomlands. Med nya upplägget behöver jag knappast oroa mig för att lägga på mig mer onödigt fett. Jag är lite större än vanligt men jag kommer att kunna ligga på beachen ohindrat. Vanligtvis brukar jag köra igång nån panikdeff såhär veckorna före. Inte denna gång, nu är det coachernas karta och kompass som gäller. Skönt att kunna luta sig tillbaka och känna förtroende. Men sen är det jag som måste göra jobbet. Ett bra upplägg är inte mycket värt om det inte följs, resultatet är helt upp till en själv. Har jag tillräckligt stark vilja, tillräckligt med disciplin för att fixa det? Det är upp till bevis. Det är ju vad det hela handlar om, att skilja vinnarna från resten (använder inte ordet förlorare eftersom det är en stark bedrift att överhuvudtaget ge sig in i en tävlingssatsning även om det inte räcker hela vägen). Ser målbilden allt tydligare. Hur jag skulpterar min kropp genom hård träning och strikt kost. Resultatet av hårt arbete. Hur jag vill se ut den dag jag kliver ut på scenen.

Jag förstår att alla inte är intresserade, jag kräver inte heller att alla ska förstå, det enda jag kräver är att mina nära och kära ska respektera mitt val. Mitt val att satsa på denna sport som kräver extrem disciplin och nogrannhet både gällande träning och kost, vi snackar detaljnivå. "Äckligt disciplinerat" som hockeytränaren Timo Lahtinen uttryckte sig en gång.

Nu blir det en kvällspromenad med mamma.

2 kommentarer: