tisdag 19 juli 2011

Överdriven optimism?

Jobb, träning och en gräsmatta som aldrig slutar växa. Det är min vardag i ett nötskal. =) Även om det låter trist och inrutat trivs jag. Det finns tillräckligt med utrymme för spontanitet och social tid. Man kan alltid önska sig mer, men jag har tillräckligt av sånt som betyder något för mig. Kärlek, värme, vänskap...

Inledde veckan med ett pass för axlar och mag... nä just det jag bytte till vader. Gymmet här i stan har i särklass bäst möjligheter när det gäller vadträning. Självklart är det coachernas upplägg som gäller. Men eftersom gymmen jag tränar på skiljer sig en del i både utrustning och stil måste jag kasta om lite i schemat ibland. Passet bestod av: Axelpress m hantlar, hantellyft åt sidan, hög rodd i cable, drag till hakan, hantellyft framåt, vadpress sittande + stående, till sist ett bonusset med stående axelpress med hantlar, körde ur det sista i axlarna. Höjde oavsiktligt i hantellyften. "Räknade" fel på hantlarna och tog de jag trodde att jag brukar ha. Funderade hur det kunde kännas så tungt. Sen upptäckte jag att det var "fel" hantlar. Kan inte sägas för många gånger, allt sitter i huvudet.

Idag var det rygg och triceps. Där finns det mer potential att höja vikter har jag upptäckt. Max vikter utan att tappa tekniken. Försöker utföra övningarna strikt, kontrollerat men ändå kraftfullt. Chins i ställning med "hjälpvikt", smala latsdrag, sittande rodd i cable, pull down, tricepspress över huvudet i cable, push down, press över huvudet m platta, smala push ups. Sista omgången med push ups var det som att kroppen gick på autopilot, en duracellkanin som bara fortsatte upp ner upp ner. "Va sjutton händer" tänkte jag. Kanske en försenad effekt av PWO drinken.

Just för tillfället har jag inte så mycket tankar och funderingar att dela med mig av. Det är 110% som gäller nu! Försöker låta bli att grubbla för mycket. Allt går upp och ner...men varför grubbla på framtidens problem nu, och varför älta gårdagens. Nu suger jag åt mig av all positiv energi. Jag väljer detta. Mitt sätt att leva, mina drömmar, mina värderingar. Kör så det ryker!

Kör så det ryker gör vi på jobbet också. Full fart denna vecka så det gäller att vara pigg och utvilad. Därför är det snart dags för sängen. Igår fick jag oväntat, men ack så trevligt, besök. 23 dagar kvar att jobba innan jag har semester del 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar