måndag 25 juli 2011

The only way is up...

"Dröm om morgondagen, minns gårdagen, lev idag"

Är tacksam att jag inte ställde om alarmet och somnade om. Lätt duggregn när jag gick utanför ytterdörren, men det berörde mig inte. Det var bara jag och regndropparna ute den tiden när jag gick fram mellan vattenpölarna. Bästa tänkbara start på denna vecka.

Gamla känslor återupplivades längs min väg. Minnen. Det var vägar jag hade gått många många gånger förr, bland annat under dieter, med blandade känslor. Att det går upp och ner i livet är bara normalt, det är kanske just DET som är LIVET. Känslorna som väcktes gav mig nytt mod, nytt hopp. Några av er som läser tycker kanske att jag är öppen med mina känslor, kanske för öppen. Men jag vill inte bara skriva när allt är toppenbra, det finns alltid flera sidor i varje människas bok, både ljusare och mörkare. Hur som helst kom jag underfund med flera saker denna morgon.

Min största fiende och hinder för att jag ska lyckas stavas: Självömkan. Det är en envis jä***. Men jag är också envis, minst lika envis!

3 kommentarer:

  1. Tycker det är bra att du är öppen. Det är ingen människa som kan vara på topp jämt. Säger ngn det så ljuger dom.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du är en jättefin person!!:)
    Och vilket fint citat! Verkligen en sak att minnas ibland!
    Låter som du haft en reflekterande morgon i förfriskande duggregnluft:)

    SvaraRadera
  3. Enda sättet att utvecklas och förbättras är nog att vara medveten om sina svaga sidor och inre fiender! så vet man hur man ska bekämpa dem!

    SvaraRadera