onsdag 20 juli 2011

Vardagslyx

Sitter och slötittar på en brittisk version av Wallander. Träningen gick bra, gräsmattan är klippt, matlådan tills imorgon är fixad. Lyxade till denna "lill-lördag" med sushi och Cola Zero. Ställde sushin på köksbordet men fick inte börja äta förrän gräsmattan var klippt. Då blev det minsann fart på handjagaren. Så nu har en tung sten fallit från mina axlar. Gräsmattan from hell är nyklippt och fin, okej jag slarvade lite under äppelträdet men vem bryr sig.

Dagens träning var bröst och biceps. Bra pass, bra fokus, bra intensitet och framförallt så j-a roligt. För vad spelar egentligen vikter och pb:n för roll om man ändå inte tycker att det är roligt. Ofta förknippar man rolig träning med flamsiga aerobicspass och liknande, styrketräning ska bara vara brutal och tung, det låter kanske inte så roligt i andras öron. Men jag, och många fler med mig, älskar styrketräning och då blir det faktiskt kul. Inte så att jag står och skrattar framför spegeln... =) Men ni fattar kanske. Varje pass är en ny utmaning. Jag känner mig bekväm i det jag gör och hur jag gör det. Coacherna ger mig en karta och sen är det upp till mig hur jag följer den. Det är allt jag behöver ha, inte alla 1000-tals expertråd i tidningar eller självutnämnda experter.

Idag koncentrerade jag mig på att orka några fler reps istället för att bara öka vikterna. Att jag lyckades öka vikt i hantelpressen var en bonus, 6 reps på nya vikten. Även idag tog jag PWO. Har kommit på att jag bara ska ta det på vardagarna när jag ska träna efter jobbet, det är då det behövs extra skärpa. På morgonen och på helgerna är jag taggad ändå så det räcker.

Onsdag alltså... Snart helg igen. Imorgon drar Nostalgidagarna igång, årets händelse här i Säter. Nice! Mindre nice är regnvädret som drar in ungefär samtidigt enligt väderprognoserna. Det ser ut att bli en perfekt helg för inomhusträning. Vid sol och 25 grader hade det kanske lockat med rosévin men nu får det bli en vit fredagskväll och träning på lördag. Den som lever får se...

Kvällens middag

1 kommentar:

  1. Så gått med Sushi!! Sitter just nu och jobbar med ditt nya upplägg som startar nästa vecka. :)

    Madde

    SvaraRadera