lördag 23 juli 2011

Dagen efter

Det blev ingen blöt kväll igår varken på ena eller andra sättet. Gråmulet och tråkigt väder men uppehåll så då får man vara nöjd ändå. Det blev inte heller några större mängder alkohol. Ett par cider vilket var alldeles lagomt. Otroligt skönt att vakna och må bra idag. Började kvällen hos min kompis som bjöd på diverse smått och gott, bl a ost, kex, jordgubbar och vindruvor. Senare på kvällen gick vi till en restaurang där vi mötte upp ett gäng bekanta som hade letat sig hit denna kväll. Kul att träffa gamla vänner! Vid 12-tiden i natt hade vi fått tillräcklig dos av raggarbilar, fulla människor och lite slagsmål. Dessutom var det fullt pådrag vid trafikljusen på Riksväg 70 med flera ambulanser, polisbilar och brandbilar, en krock som förmodligen hade gått relativt bra för de inblandade. Dröjer nog innan vi ser så många blåljus här igen. Skojade med mina vänner som bor i Stockholm annars att det var tur att de kom till Säter och fick uppleva lite action.

Eftersom jag tog det lugnt igår var jag redo för träning idag. Laddade med mammas pannkakor med glass och hallon. Mmmmm. Tropisk luftfuktighet ute idag så man undrade hur gymmet skulle kännas, det var dock ingen fara, svalt och skönt. Mixpass på schemat. Kabeldrag åt sidan, hantellyft framåt, hantelpress, flyes i cablecross, dips och smala armhävningar. Dipsen körde jag i maskin med hjälpvikt. Minskade hjälpvikten rejält och det börjar ta sig sakta men säkert. Kunde inte motstå frestelsen att prova pull ups med lägre hjälpvikt. Fixade 2* 4 st. Övning ger färdighet. Innan dieten ska jag fixa det utan hjälpvikt. Innan dieten? Nu undrar säkert några hur jag ska hinna det innan augusti.

Jag har tagit ett beslut att flytta fram tävlingsdebuten till våren 2012, förmodligen Battle of Scandinavia. Främst för att jag ska ge min kropp mer tid att komma i balans. Har diskuterat detta med coacherna och vi tror att jag behöver få fart på min förbränning. Vill inte göra om misstaget att förhasta mig in i en diet och tvingas avbryta. Har haft Madde som bollplank (underbart stöd) men JAG har fått fatta beslutet helt på egen hand.

Ska inte "sticka under stol" med att jag är sugen på att bygga mer muskler innan jag börjar deffen. Ändå känns det betydligt bättre med muskelmassa nu än för ett par år sedan. På min Facebookbild hade jag deffat ner mig ganska rejält. Målet var att tävla där på våren 2010. Dels blev tävlingen inställd och dels gav min kropp upp. Min coach jag hade vid den tidpunkten gjorde justeringar i dieten men inget hände. Resultatet blev att jag bara kände mig liten och smal, inte deffad. Den här gången vill jag vara mer förberedd.

Tror att det kommer att bli superbra i slutändan. Självklart kommer jag att åka ner till Göteborg i december och heja fram mina kamrater i Team Pure Fitness! Hoppas ni är med mig hela vägen fram till april!

Glöm inte:

"You don´t fail until you give up"


En liten hint av dagsformen...
I brist på Cola Zero fick det duga med en Celsius i den fuktiga tropiska värmen

4 kommentarer:

  1. Fina bild, fast jag saknar ditt huvud endå Hi-hi;):):) Din sanning och din resa:) Hoppas du har en fin lördagskväll:)
    Krammis:)

    SvaraRadera
  2. Ja ha ok..... Men självklart så följer jag dig mer än gärna fram till din debut :) Hoppas vi ses på lucia ändå.
    Ha en bra kväll!!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hahaha... Men jag censurerade bilden eftersom jag såg förjäklig ut på ren svenska. =) Såg ut som jag hade varit på världens fest och typ sovit 2 timmar, osminkad och med håret på skaft. Ville förskona er läsare från detta spektakel.
    Petra, självklart ska jag ner på Luciapokalen och heja på dig och mina andra teamkamrater! =)

    SvaraRadera
  4. :) He-He, jag känner igen den känslan där!;)
    Vi kommer att vara två från teamet som debuterar nästa år då:)
    Krammis:)

    SvaraRadera