torsdag 21 juli 2011

En promenad...

... för att rensa tankarna. Det kan bli för mycket av det goda, även för hjärnan. Positiva känslor, planer, idéer, inspiration... måste städa upp bland alla intryck som kallar på min uppmärksamhet.

Vad är viktigt här och nu? För någon vecka sedan påstod jag att man kan äta kakan men ändå ha den kvar... visst jag kan göra allt jag drömmer om, men frågan är om jag kan göra allt på samma gång??? Vad blir resultatet?

Angående tävling... Vad vill jag uppnå med min första tävling? Är det något jag vill ha överstökat för att sedan gå vidare med alla andra planer eller vill jag göra det 100% helhjärtat? Om jag ska tävla i december är det tveksamt hur resultatet blir. Tveksamt om jag har tillräckligt med muskelmassa. Att påbörja dieten för att tvingas avbryta i okt-nov är inget lockande alternativ. Men å andra sidan om jag fullföljer dieten och kliver upp på scenen då har jag gjort det, fixat mitt stora mål! I vilken form är frågan? Kan jag kliva upp på scenen med stoltheten i behåll. Det är inte bara mig själv jag representerar utan även teamet. Jag ska uppfylla drömmen jag har levt med de senaste 5-6 åren. Har sett flera tävlingar med respekt och avund (positiv form av avund=)) i blicken. Varje gång har jag tänkt: Där ska jag stå en dag! Men kanske måste jag ha lite mer tålamod. Att tävla våren 2012 är ett alternativ som i dagsläget känns mest realistiskt. Luciapokalen 2012 känns avlägset. Vem vet hur livet ser ut om ett år. Det är inte så att jag har krav på pallplats i min första tävling men jag vill göra det bästa av det. Kanske blir det bara en tävling och då ska det banne mig bli en dag att minnas! Jag har har passerat 30-strecket för flera år sedan, har inga barn och lever i dagsläget som singel. Min dröm är att hitta mannen i mitt liv och skaffa familj, men inte just nu. Nu vill jag utnyttja tiden till att förverkliga MINA drömmar, vara lite egocentrisk. Allt har sin tid.


Tid att låta tankarna sväva fritt...

Förberedelserna inför helgens evenemang är i full gång, bajamajor på plats. Men två st lär inte räcka långt.

1 kommentar: