fredag 15 juli 2011

Kort och gott

Rygg och biceps på schemat. Bra pass, kort och gott. Vikterna var inte det viktigaste idag. Koncentrerade mig på hållning, andning och teknik, maximal kontakt i varje repetition. Härlig känsla från första till sista set. Vågade mig ändå på en liten ökning i t ex sittande rodd och latsdrag.

Tråkigt väder men det är trots allt fredag, veckans bästa dag. Firade in fredagen med en lunch ute. Gick till lunchstället i stan där man garanterat får god och fräsch mat. Ugnsstekt kolja med örtsås, varma grönsaker och kokt potatis. Riktigt gott. Att det var fruktsallad och grädde till efterrätt var en liten bonus, dock var jag mycket sparsam med grädden.

Har inga bestämda tider att passa i helgen. Däremot vissa saker jag vill hinna med. Träning imorgon, mixpass. Det är baksida ben som det är mest fokus på men jag tänker kasta in en bonusövning. Hoppas inte coacherna har alltför mycket emot det. Jefferssons squats. Denna övning har Emelie skrivit om på sistone och jag är grymt sugen på att testa den. Ett set iaf. Kan tänka mig känslan när det svider i lår och rumpa. Får se till att välja rätt byxor som håller. Förutom träning har jag planerat att grilla med familjen. Kyckling med tandoorimarinad, halloumi och massor av grönsaker står på min önskelista. Förra helgen tillbringades med mina syskon och deras härliga fartfyllda barn så den här blir kanske liiite lugnare.

Vi får helt enkelt se vad helgen har att erbjuda. Ha det fint allihop!

4 kommentarer:

  1. Låter bra det :)

    Ha en bra helg!!!

    SvaraRadera
  2. Helt ok med bonusövning. Kör hårt!

    SvaraRadera
  3. Grattis med ökning i Lats och Rodd! Bra kämpat!
    Låter som en god lunch du hade:) Örtsås; gött:)
    Inga bestämde tider att passa=semester på riktigt! Skööönt!
    Kör hårt på passet idag och njuta av din nya "Emmelie`s Jeff`squats" övning:)
    Hipp-Hipp för sommaren, måtte dagen erbjuda dig både det ena och det andra av livets goda härligheter!:)

    SvaraRadera
  4. Det är typ världens bästa övning!!!

    SvaraRadera