fredag 29 juli 2011

Snart ska jag ta helg!

Upp tidigt i morse för att hinna ett pass för bröst och biceps. Det var ingen dunderhonung i frukosten idag, snarare svagdricka. Men det betyder inte att jag inte gjorde en stark prestation, tvärtom. Hur svårt är det att göra ett kanonpass när man känner sig starkast i världen. Ni vet känslan när blodet strömmar genom muskeln och man kan fortsätta i all oändlighet. Det är ganska enkelt såna dagar. Idag fick jag kämpa för att orka "normalvikterna". En till, en till o s v. Det var en prestation att fortsätta trots att det brände i musklerna.

Därefter till polisstation i Borlänge för att fixa nytt pass. Ska ut och resa om 4 veckor och jag vill inte vända på Arlanda. F-n va man ser ut på bilden. Stirra rakt fram med neutralt ansiktsuttryck. Jag tycker om att vara glad men skratta fick man minsann inte. Blev tillsagd att stänga munnen. Såg ut som en fånge.

Lugn dag på jobbet. Det mest upphetsande som hände var att en bil rullade in i väggen, föraren hade glömt lägga i handbroms/växel. Ehhh, det var en kvinna. Därmed inte sagt att kvinnor är sämre bilförare än män. Hon körde ju faktiskt inte, hon satt inte ens i bilen. Hon var säkert stressad p g a nån karl som satt hemma och väntade på maten. Se där, allt  är männens fel. =)

Nu pågår brödbak här hemma. Receptet ur förra numret av Body. En enkel fråga... Varför blir det aldrig lika fint som på bilderna.

Under jäsningarna har jag hunnit klippa gräsmattan som växer så det knakar. Handgräsklipparen ville inte alls samarbeta idag så jag fick ringa servicetekniker, d v s pappa. Han tog fram min verktygslåda (som mest står och samlar damm) och skruvade lite. Det blev ett j-a drag efter det. Nu är gräset färdigklippt. Brödet ligger och svalnar. Tvätthögen ligger dock ostryken. Bara att ta tag i nästa grej sen är jag klar med To-do listan för idag. Då ska jag ta helg och njuta av denna underbara fredagskväll. Grillad och kanske ett glas rosé. Fira att sommaren äntligen kom tillbaka, själv har jag 3 veckor kvar att jobba men kan ju glädjas med andra som går på semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar