tisdag 26 juli 2011

Den lilla svarta

Har (återigen) hakat på trenden att föra träningsdagbok. Är en periodare när det gäller sånt. Min kalender är ingen renodlad träningsdagbok men den används huvudsakligen i syfte att anteckna så mycket som möjligt kring träningen. Inte enbart övningar, vikter, set och reps utan även känslan under passen. Brukar även anteckna gällande kosten ibland, inte kostdagbok med varje kcal utan mer allmänt, hur dagen har varit. T ex om jag har känt mig ovanligt hungrig eller kanske ätit något extra som avviker från min vanliga kost. Allt som kan vara av intresse när jag blickar tillbaka, kanske ser jag något samband.


Jag och den lilla svarta på väg till dagens pass

Sista veckan med nuvarande upplägg. Därefter kommer jag att få ett nytt som jag ska köra två månader i taget. Veckorna svischar ändå förbi i rasande tempo så jag lär knappast hinna tröttna. Gällande träningen hoppas jag på något högintensivt pass i kommande upplägg. Så jag får flåsa och svettas ordentligt.

Tjuvstartade veckans träning i söndags med axlar och mage. Helt okej pass. Kanske var jag kaxig (dumdristig) och lastade på aningen för mycket i militärpressen. Träna tungt OCH smart var det ju. Men det gick ändå vägen. Grym träningsvärk men det kan jag leva med alla dar i veckan.

Därför hade jag en välbehövlig vilodag igår. Fick dock använda musklerna eftersom vi skulle ha upp en blyklump till soffa på övervåningen. Nu står den där och den kommer förmodligen att ingå den dagen jag säljer huset, eller så blir det ut genom fönstret. Hann med jättemycket igår. Kändes som dygnet hade flera extratimmar. Nu förstår jag hur de som inte tränar hinner pyssla och fixa i hemmet.

Idag var det ryggens och triceps tur att jobba. Laddade med White Flood. Idag kom effekten som ett brev på posten. Idag var det som Karl-Alfreds spenat, okej kanske inte lika samma kaliber på biceps. Det är spännande hur olika jag reagerar trots att jag tar samma mängd av produkten. Det blev ett riktigt bra pass förutom känning av kramp i underarmarna. Inga nya pb:n men jag satsar istället på att hålla god teknik och klara fler reps på min nuvarande maxvikt.

Nu ska jag nog smita över till mina föräldrar och hälsa på syskonbarnen som är där. Ha en fin tisdagskväll!

2 kommentarer:

  1. He-he:) Nämmen "Hej" där är ju jo hihi:)
    Kul att superspinat-styrkan kom med posten;) HaHa:)

    SvaraRadera
  2. Ja man skulle vara lite duktigare på att anteckna sånt. Är urdålig på det.
    Hoppas soffan är värt besväret ;)

    Ha en bra dag!!!

    SvaraRadera