tisdag 5 juli 2011

Wake up

Det var dags att väcka mina muskler igen efter 10 dagar utan gymträning. Nä träningen stod inte högst på dagordningen nere i Turkiet. Hade ambitionen att åtminstone få till ett pass på Ali´s Gym men icke sa Nicke. Den enda träningen var nån morgon när jag rev av ett kort och intensivt pass på något av de sk utegym som ligger längs stranden. Eftersom maskinerna var svårbegripliga blev det mest övningar såsom armhävningar av olika slag, dips mot bänk, explosiva benövningar, utfallshopp, upphopp på bänk, hopp i trappor, magövningar, hittade dessutom ett räcke i perfekt höjd för att träna chins, jag kunde hoppa upp och sakta släppa ner mig som negativa chins. Bara fantasin satte gränser. Men det var ju ingen tung träning att tala om, mest på skojs skull för att hålla igång kroppen lite grann.

Det var premiär för White Flood... eftersom jag inte visste hur jag skulle reagera började jag med en halv skopa. Tror jag måste öka till en hel skopa och ge det några fler gånger innan jag bedömer effekten. Det kan även vara träningsuppehållet som gjorde att jag skuttade in på gymet på ett strålande humör. När jag väl körde igång var det fullt fokus på varje repetition. Den där underbara känslan av att se musklerna jobba och fyllas med blod vaknade inom mig. Jag var pånyttfödd.

Inledde med axlar: militärpress, hantellyft åt sidan, "hög rodd" i cc för baksida axlar, drag till hakan med stång. Gick över till magen där jag idag tänkte extra på tekniken. Sug in magen, jobba med magmusklerna, inte nacke och rygg. Crunches i maskin, sit ups på lutande bänk, benlyft på lutande bänk, de två sistnämnda i superset.

För en vecka sen satt jag på balkongen med en iskall öl och fixade mig inför kvällen. Det var party i luften, hela Alanya låg för mina fötter. Det skulle bli en galen och vild natt i staden som aldrig sover. Vid 5-tiden på onsdagsmorgonen ramlade jag in på hotellet igen. Då Partypuman, nu träningspuman på gymet. Det sistnämnda är nog mitt riktiga jag, till 99% iaf.

Dags att dra täcket över huvudet. Alarmet är ställt på kl 5:45 imorgon. Kl 7:00 ska jag infinna mig på gymet. Då väntar tung benträning! Kommer jag att kunna somna eller vrida och vända mig som ett föväntansfullt barn natten före julafton. Träningsväskan är redo. Jag är redo. God natt!

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem :)

    Kör hårt idag, mosa benen :D

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka till underbara fitnessworld ;)

    SvaraRadera